En sommar, en arbetsplats, en systerson och en flickvän senare

Ja denna sommaren har varit ganska minnesvärd. Började på Manpower ju juni för att hyrköpas till Uppåkra fyra månader senare. Träffade en flicka under utbildning till detta och hade väldigt kul med henne. Blev morbror. Och nu står jag inför att byta jobb ännu en gång då jag just nu letar efter lastbilsjobb... kommer bli gött att komma ut på vägarna igen!

Var ute på krogen i helgen med... kan inte påstå att det var skoj jag blev naturligtvis alldeles för full och sen var det dags att åka hem... speciellt eftersom jag skulle åka och hämta datorn dagen efter... annars hade jag nog gärna sovit hos Niklas, men icke!

Just nu ser mitt liv ut som så att jag vaknar runt 16-17, äter, tittar på film, åker och jobbar, och sover.... man skulle med enkelhet kunna påstå att jag bara sover och jobbar!!! Men men det får ju tiden att gå och håller tankarna i schack så jag klagar inte över det just nu... har börjat titta på tänkbar bostad finns dock inte så mycket att tillgå, egentligen skulle man nog köpa en bostadsrätt eller kanske till och med ett hus på direkten men vem har råd att ta lån till det? Inte jag iaf... får nog vänta tills man vinner några miljoner eller tills aktierna ligger så pass lågt att man kan köpa en jävla massa för att sedan tjäna miljonerna när finanskrisen är över.... men det kommer ju förståss inte att hända...

Man säger ju att lycka inte kan köpas för pengar men jag tror att det är en godbit på vägen skulle väldigt gärna vara ekonomiskt oberoende, jag hatar när man måste tänka på vad man ska köpa och vad man har råd med... skulle naturligtvis jobba även om jag var det... det bästa hade varit om man hade 14 miljoner på ett vanligt sparkonto... det är nämligen vad som behövs för att kunna leva på räntan... sen kan man jobba och ha en fritid som helt enkelt heter duga man kan bo flott och man behöver inte tänka på bensinpriset när man vill åka en längre sträcka.... det hade varit nive det!

Men men nu är det som det är... har ju iaf blivit morbor och det är ju skoj! Har inte hunnit träffa honom särskilt mycket eftersom han bor nere i växjö men ska ner där snart... Oscar heter han BTW... sen blir jag ju snart morbror igen... i januari tror jag det var! Det känns gött fast tror inte att jag kommer träffa det barnet alls mycket då Linda bor Göteborg.... men det kanske går att ordna till ändå :P

jaja nu ska glo på moviebox eller nånting i den stilen så ha det gött! jag ska börja skriva lite mer här igen tror jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback