Skola Vs. Jobb

Ja idag bröjar väl de flesta skolan igen... misstänker jag... iaf här omkring... Vad passar väl då bättre än att köra en battle mellan att gå i skolan och att jobba?? Nej inte särskilt mycket ;)

Med tanke på att jag nyss tog studenten och detta blir första terminen som jag inte går tillbaka till "eländet" så bör jag väl vara ganska glad och känna en viss lättnad. Men ska jag vara ärlig känns det som skit samma... jag hade lika gärna kunna börja skolan igen som att i stället börja det nya jobbet på måndag... misstänker att jag under mina tre gymnasie år inte behövt kämpa någonting för att ändå få ganska hyffsade betyg, Speciellt det sista året. Jag gick Fordon för den som inte listat ut det. Så mycket som vi gled det sista året har jag nog inte glidit de övriga elva åren tillsammans.. :P Bil varje dag till skolan, inställda lektioner hit och inställda lektioner dit, och framför allt alla lektioner som vi verkligen itne har gjort någonting på!!! Hur många svenska lektioner kollade vi inte på film under vår terminen?? Dom är lätträknade! Ett tag var man mer hemma än i skolan pga. studiedagar, lovdagar, inställda lektioner m.m. Och då gick jag ett yrkesförberedande program!! Det är inte särskilt likt ett arbete :P. Och dessutom får man betalt för allt detta?? Helt otroligt... man kankse inte får särskillt mycket men om man ser till hur mycket man gör så är det ganska väl betalt!!

Jämför man detta med ett arbete så måste man arbeta minst 8-9 timmar om dagen, 5-6 dagar i veckan. När man kommer hem hinner man äta glo på tv en liten stund innan det är dags att sova! Man har inga lov, inte studiedagar, och väldigt få dagar om året som är röda eller arbetsfria!(jobbar man på arla så finns det INGA röda dagar, och man är inte ledig på dagar som slutar med afton heller!) man får ingen betald mat utan måste ha med sig i en liten låda, eller köpa själv på nån resturang eller liknande om man så vill... Det enda possitiva är att man tjänar mer pengar! Men rättt mycket tycker jag går åt på att ta sig fram och tillbaka till jobbet och ska man sen hitta på nått kul också så blir det itne mycket över... (Jag har otroligt svårt att hålla i pengar)... men men jag får hoppas på att det blir roligt som F att jobba, misstänker att lastbilschaufförs yrket inte kommer att vara jätte länge för mig... speciellt inte denna sortens arbete som jag ska göra nu... känns som att det kommer bli alldeles för ensamt :P jag behöver någon att tjöta "skit" med haha :D

Kort sagt Skolan är mycket bättre än man först tror :S kanske får bli så att man börjar plugga igen sen... frågan är ju bara till vad man ska plugga till :P...


För övrigt vet jag itne vad som händer under dagen idag sitter nu och väntar på att syrra ska komma hit så att vi kan gå ut och gå med hundarna men det verkar ju inte direkt som att det skenar för henne!!! :P


So long...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback