Födelsekalas igår, Avskedsfest idag

Går kvällen tillägnade jag Hanna som fyllde år för ett bra tag sen men valde lägga själva festen igår :P Det var helt ok... var ganska många som kom faktiskt :P Sedan när jag kommit hem och hunnit kolla på 911 Reno: Miami kom filip förbi för att lämna tillbaka min bil som han lånat till GBG.. han kom med goda nyheter :D och dessutom fick jag massor av center av Helen =) tack ska du ha ;)

Ikväll ska det festas i Mörhult, Madde och Emelie sticker ju till australien så det ska annordnas en liten Avskedsfest... vi får väl hoppas att det blir skojj :D

Vill avsluta det hela med att jag läste om vad de kallar "Verklighetens Pang i Bygget" dvs. The Tea Cosy. Där får man tydligen köpa och betala för fikat (antagligen är det svin dyrt också) och sen får man inte äta det som man vill!!! :S Visst vett och etikett i all ära men har jag betalat för mitt kaffe och min bulle vill jag kunna ta sockret med fingrarna och om jag så skulle vilja, kunna doppa bullen i kaffet! Det är ju en sak om man blivit bort bjuden till nått fint herrskap på kaffe att man man beter sig som om man vore en rik adelsman/kvinna från 1800 talet, men när man köper en fika ska man väl ändå kunna njuta av det på ett alldagligt sätt? nu menar inte jag att det är ok att sitta och grisa sig och vara allmänt äcklande för övriga gäster på ett offentligt café eller en resturang.. men det finns ju gränser!

So Long....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback