Uppförande betyg, bra eller dåligt?

Ja vi har ju ett ganska stort problem med jsut uppförande i skolan, (jag är ingen mönster elev är väl bäst att tilllägga) jag tycker man borde åter införa betyg i uppförande igen... då kommer alla tänka på vad de gör på lektionerna... har fått inseration och lite åsikter från en annan blogg fegon.blogg.se... där kan ni läsa och diskutera problemet


Ett av mina inlägg:
"Asså mp3 spelare på lektionerna är ett stort problem... jag har inte varit med om det i min klass.. men så går jag ju på fordon... däremot är det mycket annat som har med just uppförandet som är fel i min klass... igår tillexempel satt vi en hel svenska lektion och klagade på en anna lärare... asså orka med!!!!!!!! Dom överdrev så otroligt mycket.. och våran svenska lärare gick på allt... hon peppade dom till och med att ställa sig upp slå näven i bordet och lämna lektions salen... det är ju patetiskt.. Dom satt och skyllde på att han favoriserar och tittar ut rika och fattiga när han egentligen ger oss exempel på olika sorters reklam, det är vår Projekt och företagande lärare jag snackar om. Han hade visst tittat på våra skor för att en av oss hade ett par skor värda 1200kr eller nått liknande. Han hade köpt dom för 500 och då frågade han vad nån annas skor kostade sen en följd fråga om vi trodde att det var dyrare att tillverka skorna som kostade 1200... allt för att få fram att vi faktiskt betalar för märket... ma blir förbannad... jag försvarar inte vår lärare för han är lite lustig men han är jävligt bra på att lära... och jag tycker dom andra är känsliga, eller snarare att dom måste ha nått att klaga på.."

så nästa gång vi har "arl" kommer tydligen hela klassen att gå ut från klassrummet... hmm ja jag vet inte om det skulle hjälpa nått men tror dom det så...

ok alla människor tar åt sig av olika saker... men jag tror att när vi väl kom in på ämnet så förvärrade alla de situationer som faktiskt uppkommit... vet bara en sak som var sann och det var att han pratar om sin fru på ett lite läskigt sätt... ungefär som om hon inte kan nånting... och att han skryter mycket om sin son och att han minsann är mycket duktigare än vi.. men att dra upp en massa andra saker är onödigt...

så det som tog in oss på självaste ämnet var just regler, kan inte alla bara följa hans regler så kommer det inte hända nått.. att det ska vara så jävla svårt... ok personen i fråga är lite puttig nuttig när man inte får ha stolen i den höjd man har då det vi har stolar som går att jsutera i höjdledd, men man blir lite arg  på att dom inte bara kan acceptera hur han vill ha det, faktiskt... men men sånt är livet...
en del kan liksom inte sluta tjafsa och då blir det så....


Diskutera gärna och skriv många och intressanta kommentarer.... vill gärna veta vad ni tycker om att förändra betygssystemet och hur det skulle vara med ett betyg i uppförande så som det var förr...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback